Frisbee is een geweldige manier om de conditie van je hond optimaal te houden, waarbij niet voorbij gegaan moet worden aan die van jezelf! Het is ontspannend en geeft enorme voldoening als je ziet dat je hond net zo veel plezier heeft als de handler!

Daarnaast is het goed voor de opbouw en het in stand houden van een stevige spiermassa. Dit is goed voor het natuurlijke afweermechanisme van alle spieren, maar ook voor de optimale bescherming van de gewrichten. Daarom kan je hier gerust spreken van een verbeterde algehele gezondheid. Ook is het leren gooien met de frisbee en het trainen van de hond om deze te vangen, een echte uitdaging, dit is plezier voor zowel trainer als cursist.

Samenwerken als een team is wat de relatie tussen baas en hond versterkt en daar heb je in de thuissituatie een en al profijt van. Er is een duidelijk verminderd risico dat de hond probleemgevend gedrag gaat vertonen door geestelijke verveling, gewoonweg omdat de hond voldoende geestelijk wordt gestimuleerd en daardoor voldaan kan uitzien naar een nieuwe training samen met zijn grootste vriend, zijn baasje! Wanneer wordt deelgenomen aan wedstrijden heeft zelfs het hele gezin grote pret, want de wedstrijddagen zijn een echt uitstapje en de moeite waard!

Voor wie is de sport geschikt? Dogfrisbee is een funsport! Het is de bedoeling dat u en uw kameraad tezamen veel fun hebben aan deze sport. Het mooie aan deze sport is dat alle hondenrassen kunnen deelnemen. Zelfs op wedstrijdniveau vind u diverse hondenrassen. U traint bij ons in een kleine groep waardoor u zo veel als mogelijk individueel les krijgt. Zo kan iedereen op een voor hem zo gunstig mogelijk tempo trainen. Het is belangrijk dat u lesneemt bij deskundige trainers welke opgeleid zijn om op een verantwoorde manier te trainen. De hond, en baas dienen op verantwoorde wijze te trainen. Voor de baas betekend dit veel oefenen op het gebied van gooien. Je kan niet zomaar zonder gaan oefenen met je hond omdat er dan een grote kans is op blessures.

Let op: er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.