Wat is Detectie?

Detectie is een hondensport waarbij honden worden getraind om specifieke geuren te herkennen en te markeren, vergelijkbaar met het werk van professionele speurhonden.

Hoe werkt het?

Honden zoeken naar bepaalde geuren die verstopt zijn in verschillende omgevingen. Ze geven hun begeleider een signaal als ze de geur hebben gevonden.

Waarom Detectie?

Mentale Stimulatie: Houdt de hond mentaal scherp.
Fysieke Beweging: Houdt de hond actief.
Verbeterde Band: Versterkt de band tussen hond en begeleider.
Plezier en Ontspanning: Leuk voor zowel hond als begeleider.

Wie kan deelnemen?

Detectie is geschikt voor honden van alle rassen en leeftijden, en voor begeleiders van alle ervaringsniveaus.

Training en Wedstrijden

We bieden diverse detectietrainingen en organiseren regelmatig workshops en wedstrijden. Onze gediplomeerde instructeurs helpen je graag op weg.

Kom een keer kijken!

Benieuwd naar detectie? Kom vrijblijvend kijken bij een van onze trainingen. Neem contact op voor meer informatie over trainingstijden en inschrijfmogelijkheden.

We hopen je snel te zien bij een van onze detectietrainingen!